Er punktet til beslutning, drøftelse eller orientering?
Hvem er ansvarlig og indleder punktet?
Ansvarlig for opfølgning, videreformidling etc.
kl. 18.00- 18.05
1. Godkendelse af dagsorden
Referat: Godkendt
Pernelle
k.l. 18.05- 18.15
2. Ansættelser i forbindelse med moblitetsugen
Der er en enkelt lærer i indskolingen der har søgt nye udfordringer i forbindelse med mobilitetsugen. Status er derfor at vi skal have to lærere.
Ansættelsesudvalget: Jeanette og Malene (Michael er suppleant).
Stilling 1# Indskolingen matematik
Stilling 2# Mellemtrinnet naturfag, kulturfag og drenge idræt
Der skal måske ansættes en pædagog men vi afventer de endelige børnetal i dussen.
Såfremt der skal ansættes en ny pædagog, så bliver det den nye bestyrelse der står for denne ansættelse
Henrik/ Nichelas
kl. 18.15- 18.30
3. Skolebestyrelsesvalg
Status på valgmøde og konstituering
Der er afholdt valg og det er blevet et fredsvalg.
der er 11 kandidater hvoraf 7 er faste medlemmer og 4 er suppleanter.
Vi fastholder samme struktur som med den siddende bestyrelse hvor både faste medlemmer og suppleanter deltager i alle møder samt kan sidde i forskellige udvalg. Vi mangler et par underskrifter.
HJ indkalder til første møde hvor der laves møderække og formand, næstformand samt ansættelsesudvalg vælges
Nye kandidater tiltræder fra 1. august.
Referat:
Henrik, Pernelle
kl. 18.30- 18.50
4. Nyt fra
4.1 - elevrådet
Været på kursus i UMR for elevråd om børns rettigheder og børns undervisningsmiljø.
Eleverne har forslag om oprydning på gangene og på sigt mere farverigt.
4.2 - formanden
Opfølgning på arrangement for forældrevalgte maj 2022 fra Børne Unge Forvaltningen - er der nogen der skal meldes til? - de skal sige til og så melder jeg dem til
Tilmelding til HJ hvis man vil med.
4.3 - ledelsen
Aktiviteter i DUS rådet, forår - status
dig selv…………………..
Forskønnelsesdag i DUSsen.
Indvielse af ungeområdet - opdatering
HJ afventer Rolf som er områdeleder for klubben. Der skal ansættes ny klubleder da Steen stopper og vi vil gerne have ham med
Etablering af støtteforening -opdatering
Udgifterne er ikke så store max 1.500/året.
Der skal findes en formand og kasser. Kassereren kunne være et tidligere skolebestyrelsesmedlem med flair for regnskab…
Formand:
Kasserer:
Skolefest 21. april
Fortæl kort om dette
Forvirring om Skolefest og hvordan det fungerer. Der skal en ny skrivelse ud med præcisering af mad, hvordan der betales, prisliste mm.
.
4.4 - øvrige
Forslag om at der kommer plakater om aktiviteter fra DUS2 på mellemtrinsgangen.
Referat:
Pernelle
HJ
YNP
JR
Evt.
bedre reklame for DUS2
Lange svartider fra nogle lærere på hjælp til besked om arrangement til alle elever. Eleverne bruger ikke Aula.