Referat af skolebestyrelsesmøde d. 16. august 2022
Til stede: Nichelas, Jens, Lisbeth, Dorte, Malene, Tine, Pernille, Jeanette, Kristine, Ane, Michael, Julie, Tina,
Afbud: Elise
- Velkomst, navnerunde og præsentation
- Valg af mødeleder og referent
Jens er mødeleder
Lisbeth og Dorte er referent
- Aftaler og forventningsafstemning for vores samarbejde
- Besluttet på baggrund af forslag fra Jens om at dagsordenen udarbejdes af skoleleder og formand i samarbejde. Forslag om vejledende tidspunkter, så tiden overholdes. Dagsordenen kommer ud ca 1 uge før mødet.
- Normalt deltager der 2 elever i de dele af mødet, der er relevant (det lægges i starten af mødet).
- Mødedag - onsdag kl. 17.05 -19.00 (ca) resten af 2022/2023. Der er aftalt 8-10 møder årligt.
- Der skal være en god tone til møderne. Flertallet bestemmer.
- Ansættelsesudvalg består af Michael, Malene, Pernille, Tine, Nichelas, Lisbeth, Lars Thybjerg, Kristine, Julie, Jeanette, Elise, Dorte, Jens
- Konstituering af bestyrelsen
Malene Jespersen valgt som formand
Michael Kjærsgaard er valgt som næstformand
- Kort status fra skoleledelsen
- God opstart og god energi.
- Der startes op med Co-teaching med både lærere og pædagoger.
- Der er en ny begivenhedsbegrænset stilling som pædagogmedhjælper 30 t. tiltrædelse hurtigst muligt.
- Har en lærer i huset der kan gå op i tid, hvis der kommer sygemelding.
- Budget - skolens økonomi er drøftet. Økonomien er et opmærksomhedspunkt for skolebestyrelsen og skoleledelsen.
- Vi søger en, der er god til at søge fonde om “tilskud”?
- Forældremøder om 14 dage.
- Evt.
Lene fortæller nyt fra boden. Forslag om skolehave med grønt til boden “Jord til bord”.
Forældrehjælp til forskønnelse af skolen og skolens områder, samt hjælp til smagens dag i boden.
- Gennemgang af referat samt Facebookopslag.