Skolebestyrelsesmøde på Vadum skole
Den 29. maj 2024, kl. 17.00-19.00
Medlemmer: Michael, Elise, Ane, Julie, Jeanette, Tina, Martin, Søren, Nichelas, Jens, Charlotte, Dorte
Suppleanter: Pernille, Tine
Afbud: Julie, Michael, Martin, Tina, Elise
Mødeleder: Ane
Ordstyrer: Søren
Referent: Dorte/Jens/Nichelas
Dagsorden
17.00-17.05:
Orientering ved formanden - ORIENTERING (fast punkt)
Ansvarlig: Ane
Referat:
- Ane orienterede om arbejdet i bestyrelsen og den første tid som formand
17.05-17.15:
Orientering ved skolens ledelse - ORIENTERING (fast punkt)
Ansvarlig: Skolens ledelse
Referat:
- Økonomi: Fortsat bedring i økonomien - fint overskud forventet for indeværende skoleår.
- Skolebod: Vi arbejder på forskellige modeller - vi afventer svar på forespørgsler ift. regler og krav.
- Afgangsprøver er godt i gang - eleverne er meget engagerede. Vi forsøger at finde løsninger for de elever, der har det svært.
- Rådmand og direktør på besøg den 12/6 - de er i gang med en rundtur til samtlige skoler og dagtilbud. Vi skal bl.a. drøfte:
- Dannelse
- Vores arbejde med inklusion
- Hvad bøvler og hvad lykkes vi med?
- Stærke fællesskaber
17.15-17.25:
Nyt fra elevrådet - ORIENTERING (fast punkt)
Ansvarlig: Jens, Søren og repræsentanter fra elevrådet
Referat:
- Vi har arbejdet videre med vores fokuspunkt fra arbejdet med Skolestyrken.
- Vi vil gerne synliggøre det for alle elever på skolen bl.a. v.ha. plakater eller små film.
17.25-17.35:
Opfølgning fra sidste møde - DRØFTELSE (fast punkt)
Ansvarlig: Alle
Referat:
- Køleskabe - beslutning og fremadrettet proces
- Der afholdes møde onsdag 29/5: Der er 3 klasser, der har valgt at fortsætte med køleskabe i indskolingen, efter det er blevet besluttet, at forældrerådene har ansvar for køleskabene. På mødet den 29/5 skal placering og antal køleskabe bl.a. drøftes.
- Kommende 0. årgangs forældre bliver tilbudt køleskabe på samme vilkår som nuværende indskolingsklasser. Forældrerådene skal sørge for:
- At anskaffe køleskab
- Rengøring af køleskab
- Håndtering af eventuelle konflikter omkring køleskab
17.35-17.45:
Dagens princip - DRØFTELSE (fast punkt)
Ansvarlig: Søren/Nichelas
- Princip om elevfravær
Referat:
- Gennemgået, drøftes igen, inden endelig godkendelse i bestyrelsen
17.45-18.00:
Kommunernes Skoletrafiktest 2024 – hvad kan I gøre som skolebestyrelse? DRØFTELSE
Ansvarlig: Søren
Referat:
- Vi følger rådene fra Sikker Trafik og gennemfører den anbefalede undervisning i alle tre afdelinger.
- Skolen har en færdselskontaktlærer, som bl.a. har ansvaret for at vejlede kolleger; følge op på at der undervises i det anbefalede materiale, i de forskellige afdelinger; skolepatruljen.
18.00-18.30:
Næste skoleår: Præsentation af budget og fagfordeling - DRØFTELSE
Ansvarlig: Søren
Referat:
- Gennemgang af næste skoleårs budget. Herunder opmærksomhedspunkter og prioriteringer.
- Fokus på:
- Møbler
- Indkøb af bøger, hvis Chromebooks ikke kan bruges
- Yderligere indhentning af underskud
- Timetallet fra undervisningsministeriet følges. Der er fokus på at forkorte skoledagens længde og omlægge de opsparede timer til understøttelse af elever og co-teaching
- Drøftes igen, inden endelig godkendelse, da bestyrelsen ikke er beslutningsdygtig ift. antallet af fremmødte bestyrelsesmedlemmer
18.30-18.50:
Evaluering af skolefesten - DRØFTELSE
Ansvarlig: Søren
Referat:
- Udskudt
18.50-18.55:
Eventuelt - ORIENTERING (fast punkt)
Ansvarlig: Alle
Referat:
- Ingen punkter
18.55-19.00:
Opfølgning på dagens dagsordenspunkter - DRØFTELSE (fast punkt)
Ansvarlig: Alle
Referat:
- Drøftet