Skolebestyrelsesmøde på Vadum skole
Den 24. januar 2024, kl. 17.00-19.00
Medlemmer: Elise, Jeanette, Ane (deltager online), Tina, Michael, Julie, Søren, Nichelas, Jens, Charlotte, Dorte
Suppleanter: Martin, Pernille, Tine
Afbud:
Mødeleder: Søren/ny formand
Ordstyrer: Søren
Referent: Dorte/Jens/Nichelas
Dagsorden
17.00-17.15: Konstituering af bestyrelsen - drøftelse og beslutning.
Ansvarlig: Søren
Referat:
17.15-17.20: Orientering ved formanden - orientering (fast punkt).
Ansvarlig: ??
Referat:
Da der netop er valgt en ny formand, bortfalder punktet.
17.20-17.30: Orientering ved skolens ledelse - orientering (fast punkt).
Ansvarlig: Skolens ledelse
Referat:
- Suppleringsvalg af medarbejderrepræsentant i bestyrelsen pga. sygdom
- Charlotte Muhlig Andersen (pædagog) indtræder for resten af skoleåret
- Ledelsen har deltaget i læringssamtale med forvaltningen
- Fokus på data - herunder trivselsmåling, karakterer og elevernes læringsprogression
- Ledelsens strategiske handleplan
- Udvikling af skole og DUS
- Økonomi
- Vi følger økonomien tæt og forventer fortsat et overskud for indeværende skoleår - medmindre noget uventet sker
- Skolestyrken
- Trivselsfremme og forebyggelse af mobning
- Stærke fællesskaber, herunder “Det gode frikvarter”
- Skolefest - seneste nyt
- Musiklærerne gør børnene klar til koncerter i musiklokalet
- Vi har lånt en hoppeborg til skolegården
- Der er lavet aftale om levering af mad, som kan tilkøbes - vi opfordrer klassernes forældre til at mødes og spise sammen i det omfang, det er muligt. Vi overvejer spisning i “etaper”.
- Udskolingens elever sælger sodavand, kage, chips o.lign.
- Forældreråd kan lave aktiviteter i klasserne - evt. for at tjene penge til klassekasserne. Forældrene skal selv stå for betalingsløsning - skolen kan ikke involveres i dette.
- Multibane
- Økonomien er på plads, og arbejdet med etablering af banen påbegynder “snart”
- Pilotskole ift. praksisfaglighed, herunder samarbejde med Vadum Erhvervsforening
- Arrangement den 29/2 hos Air Transport Wing (ATW) med deltagelse af erhvervsplaymaker, ATW og borgmester.
- Vi får gode tilbud om forskellige arrangementer “ud af huset”, som vi sender eleverne af sted til. Der er fokus på at give eleverne kendskab til forskellige brancher, og en indsigt i hvordan deres erhvervede kompetencer og færdigheder kan anvendes i arbejdslivet efter endt uddannelse.
17.30-17.30: Nyt fra elevrådet - orientering (fast punkt).
Ansvarlig: Jens, Søren og repræsentanter fra elevrådet.
Referat:
Velkommen til Tobias og Anders
Lige nu arbejder vi sammen med Skolestyrken ift. Mobning. Vi har talt om, hvordan vi, som elever, og de voksne på skolen kan handle for ,at vi kan undgå mobning på skolen. Der er valgt fire fokuspunkter
- Hente en voksen
- Konsekvens f.eks. Time-out
- Snakke med dem der mobber
- Adskille dem der er i konflikt
17.40-18.00: Dagens princip (fast punkt) - drøftelse.
Ansvarlig: Søren/Nichelas
- Undervisningens organisering
- (Princip om kønsdiversitet og neurodivergens)
Referat:
Undervisningens organisering. Drøftet og godkendt. Se princippet på hjemmesiden.
Vi diskuterede, om vi skal udarbejde et princip om kønsdiversitet og neurodivergens. Vi vælger ikke at udarbejde et princip, men i stedet
at skrive det ind i den samlede beskrivelse af Vadum Skole.
18.00-18.20: Køleskabe - drøftelse.
Ansvarlig: Søren
- Hvem har hvilket ansvar?
Referat:
Drøftet - skolen skriver ud
18.20-18.40: Samværspolitik - drøftelse.
Ansvarlig: Søren
Referat:
Vi drøfter samværspolitik på et kommende møde - inklusiv perspektiv fra elevrådet.
18.40-18.50: Trafikpolitik - drøftelse/godkendelse.
Ansvarlig: Jens
Referat:
- Politikken opdateres på skolens hjemmeside
Drøftet og godkendt
18.50-18.55: Eventuelt - orientering (fast punkt).
Ansvarlig: Alle
Referat:
- Årsberetning skal drøftes på næste bestyrelsesmøde
- Der ønskes drøftelse af børnenes brug af mobiltelefoner før kl. 8.00 + mobilpolitik for skole og DUS
18.55-19.00: Gennemgang af referat og opslag på Facebook/Aula - drøftelse.
Ansvarlig: Søren