Tid
|
Punkt
|
Ansvarlig
|
Drøftelse/beslutning
|
17.00-17.05
|
1: Orientering
Orientering ved formanden
|
Malene
|
|
17.05-17.10
|
2: Orientering
Orientering ved skolens ledelse
|
Jens, Nichelas, Søren
|
- Bevilling til kommende skoleår
Ansætter 1,8 lærer, min. 1 pæd
- Ukrainske elever - status
Er udsluset endnu mere og fungerer fint.
- Skoleårets planlægning - proces
- Læsebånd
- Prioriteringer - mere PLC-tid, Salus,
- Inspiration fra Gandrup
Salus starter så småt op i frikvartererne fra nu - dækkes af 2 lærere. Næste skoleår bliver Salus fra 8-12.
Mødetiden afkortes næste skoleår.
Morgenstart 8.00 - 08.10 opstart
- Lidt om skolefest og betaling med værdikuponer.
|
17.10-17.20
|
3: Orientering
Nyt fra elevrådet
|
|
Eleverne ønsker at kunne låne bestik fra boden - ledelsen / Lene arbejder på en løsning.
|
17.20-17.50
|
4: Gruppedrøftelse
Forventninger til forældre.
Udvalget kommer med et udkast.
|
|
Julie, Ane og Søren præsenterer forslag.
Snakket om indhold og kommet med input
Snakket om layout 🙂
Det er forældrene i SKB, der har udarbejdet, formidler det for de øvrige forældre til forældremøderne i september 2023.
Drøftes igen på møde i maj måned.
|
17.50-18.00
|
5: Drøftelse
Skolefoto
|
|
SKB har fået henvendelser vedr. skolefoto.
Forslag om Photo Care - Malene indhenter tilbud.
Kontrafej - en mulighed ?
På dagsordenen til maj. JR finder ud af om vi er bundet af Aalborg Skolefoto.
|
18.00-18.10
|
6: Orientering
Medlemsskab til “Skole og forældre”.
Kr. 8.000 årligt.
Skal besluttes inden 30/10 2023.
|
|
Skolebestyrelsen tjekker om det har værdi for 8000 kr - skolebestyrelsens forældre beslutter at opsige det.
Malene og SL står for opsigelsen.
|
18.10-18.20
|
7: Orientering
Årshjul
|
|
Skolen orienterer om data, læringssamtale og budget/fagfordeling for kommende skoleår på mødet i maj måned.
Den nye trivselsmåling tages op og sammenholdes med trivselsmålingen for sidste skoleår, når vi har resultatet. Forventeligt starten af det nye skoleår.
|
18.20-18.30
|
8: Drøftelse
Forskudte valg
|
|
Forskudte valg træder først i kraft ved valget i 2026.
Tina Aaby Bast indtræder som bestyrelsesmedlem i stedet for Kristine Kiib som er udtrådt.
|
18.30-18.50
|
9: Drøftelse
Skolebestyrelsens årsberetning
|
|
Forslag:
- Årsberetning: Formanden laver et skriv om skoleårets gang, som bliver offentliggjort på Aula.
- Bestyrelsen mødes med eksisterende og nyvalgte forældreråd umiddelbart efter forældremøderne i skoleårets opstart.
Ansættelse af skoleleder og ny skolesekretær
Udarbejdelse af Forventninger til forældresamarbejde.
Skolebestyrelsens synlighed og rolle.
Klasseforældrerådenes rolle.
Retningslinjer og principper for Vadum Skole.
|
18.50-18.55
|
10: Orientering
Eventuelt
|
Alle
|
Møderække.
I dette skoleår er der møder 3/5 og 14/6 (SL arrangerer afsluting - mødetid 18.00-20.00).
Ønske om at DUS1 børn kan købe mad fx i DUS2 - Nichelas undersøger med personalet, om og hvad vi evt. kan tilbyde.
Vi er del af et donationsnetværk på brugte kontormøbler - vi fik ikke i første omgang.
Skolefest næste uge - lidt besværlig tilgang med madbilletter, værdikuponer. Gerne flere steder man kan sidde og spise.
DUS-råd ? Der er ikke den store interesse pt. Ønske om arbejdsdag i Dussen.
Forskønnelsesdag for hele skolen
Lån af telefon/mobil i DUS i forbindelse med legeaftaler. YNP tager det med til personalet og vender tilbage til SKB.
Team Rynkeby - sponsorløb.
Mobilitetsprocessen er i gang - der er ansat en fuldtidslærer.
|
18.55-19.00
|
11: Drøftelse
Gennemgang af referat og Facebookopslag
|
Alle
|
|
|
Punkter til kommende møder
Næste møde:
3/5, 2023 kl. 17-19
|
|
- Revidering af skolens antimobbestrategi
- Principper
- Budget, fagfordeling og kompetencedækning
- Data
- Pædagogisk indsats skoleåret 23-24
- Form og indhold på bestyrelsesmøder - hvad skaber tilpas engagement?
- Forventninger til forældre ifm. konflikter
- DUS-råd - forskønnelse af DUS?
|