· Et godt sted at være (tryghed, respekt, indflydelse, tolerance)
· Et godt sted at lære (faglighed, anerkendelse, selvstændighed, kreativitet, selvværd)
· Forpligtende og ligeværdigt forældresamarbejde (gensidig tillid, ansvar, åbenhed, tolerance og loyalitet)
· Et godt sted at arbejde (samarbejde, kommunikation, udvikling, medindflydelse, ansvar)
· En synlig del af lokalsamfundet (gensidig kontakt, åben- og nærhed)
Teammøde
|
|
MED
|
|
Afdelingsmøde
|
|
Trio
|
|
Personalemøde
|
|
Skolebestyrelses
|
X
|
Dato og tidspunkt
|
7. juni 17.00-19.00
|
Formål med mødet (beskriv)
|
SKB møde
|
Mødeform (GoogleMeet, walk ‘n talk, lokale)
|
På skolen
|
Deltagere
|
Pernelle, Pernille, Søren, Karin, Tine, Malene, Jeanette, Michael, Henrik, Jens, Nichelas, Dorte, Lisbeth, HJ, Kirsten, Lars
|
Afbud
|
|
Referent
|
DT/JR/YNP/YLA
|
Tid
|
- Beskriv punktet
- Er punktet til beslutning, drøftelse eller orientering?
- Hvem er ansvarlig og indleder punktet?
|
Ansvarlig for opfølgning, videreformidling etc.
|
kl. 17.00- 17.05
|
1. Godkendelse af dagsorden
Referat:
|
Pernelle
|
kl. 17.05-
|
2. Ledelsessituationen her og nu og frem til varig ansættelse af ny skoleleder
Lars Tybjerg står for punkt 2+3
Referat: JR konst. skoleleder frem til der er fundet en ny.
|
Lars
|
k.l. -18.05
|
3. Ansættelsesproces ny skoleleder:
a. Gennemgang af proces og forløb, se bilag
Det handler om at finde den bedst mulige skoleleder i samarbejde med Lars, vores områdechef (som i sidste ende har den afgørende stemme).
Gennemgang af proceduren.
3-4 kandidater til 1. samtale og derefter 2 kandidater videre til 2. samtale.
b. Nedsættelse af ansættelsesudvalg (2 ledere, 2 medarbejdere (TR for hhv. lærere og pædagoger) og ca. 4 forældrevalgte fra skolebestyrelsen.
Flere ønsker at være del af ansættelsesudvalget, men der er kun 7 pladser til forældrerepræsentanter (minimum 4 pladser) - Pernelle tager kontakt til de nye medlemmer for at høre om de er interesseret.
c. Input til stillingsopslag/job- og personprofil. Hvilken skolelederprofil vi kigger efter - hvad kalder Vadum Skoles behov på?
Både forældre, medarbejdere og ledelsen talte om behov og ønsker til nye skoleleder.
d. Fastsættelse af dato/tidspunkter:
Der er 2 modeller i spil. Vi blev hurtig enige om den ene model. Opslag d.1. august / ansøgningsfrist d. 12. september og samtaler planlagt kort derefter. Ny skoleleder klar d. 1.11 2022
- Udkast til stillingsopslag sendes på mail og kommentarer hentes via mail (med mindre udvalget ønsker at vi mødes fysisk)
- Opslag offentliggøres, dato
- Ansøgningsfrist, dato
- Udvælgelse af ansøger til 1. samtale, dato og tidspunkt
- 1. samtale, dato og tidspunkt
- Test af kandidater, ca. 7 dage
- 2. samtale, dato og tidspunkt
- Ansættelse pr. ?
Referat:
|
Lars
|
kl. 18.05-
18.45
|
4. Pause m. spisning
Referat:
|
|
kl. 18.45-
18.55
|
5. DUS
- Lukkedag i dus, endnu en opfølgning.
Dussen må ikke holde lukket mellem jul og nytår. Der afventes afklaring på andre lukkedage og udvidet åbningstider
Er rykket til efter sommerferien grundet ønske fra dus-rådet
Referat:
|
Nichelas
|
kl. 18.55- 19.10
|
6. Skole
- Kommende skoleår. Vi har, ligesom alle andre skoler i Aalborg Kommune) fået tildelt en del Co-teaching timer. Det har krævet planlægning ift. hvordan vi bedst muligt udnytter denne ressource.
- Fagfordeling - er på plads - info. sendes ud til børn og forældre i næste uge (fredag).
- Skemaer. Skemaer udarbejdes og sendes ud inden sommerferien - sidst i uge 25
- Økonomi planlægning - Vi har lagt en plan, som ligesom sidste år indeholder en nødvendig besparelse.
-
|
Jens
|
kl. 19.10- 19.30
|
7. Nyt fra
7.1 - elevrådet
- Eleverne deltog ikke i dagens møde.
7.2 - formanden
- En snak om de sidste 4 år - tak for et godt samarbejde, en masse gode møder og ikke mindst tak fordi I har været med til at skabe de bedst mulige rammer for vores alle børn.
7.3 - ledelsen
- Ungeområdet, indvielse ønskes flyttet - Det er aftalt at skubbe indvielsen til efter sommerferien.
- Der er mange ting/opgaver, som skal planlægges/løses anderledes eftersom vi er en leder mindre i en periode. Derudover er planlægningen af skoleåret en stor del af juni måned
7.4 - øvrige
Referat:
|
Pernelle
HJ
YNP
JR
|
kl. 19.30 19.50
|
8. Afsked med skolebestyrelsen
Tak for denne gang (o;
|
HJ
|
|
Evt.
|
|
Næste møde
|
|
Punkter til næste møde
|
|