Komme/gå aftaler DUS

Sende-aftaler Vadum DUS

For at forebygge at der opstår misforståelser, når børnene skal sendes hjem, har vi lavet nogle retningslinjer for sende-aftaler.

Vi bruger komme/gå modulet i Aula til at sende jeres børn hjem og til aktiviteter.

Det er muligt at vælge mellem fem hente/sende typer

1. Hentes af
Denne aftale benyttes hvis man selv henter sit barn fra DUS

2. Gå hjem med
Denne aftale benyttes hvis jeres barn skal have lov til at gå med en kammerat hjem

3. Selvbestemmer
Denne aftale benyttes, hvis barnet selv må bestemme at gå hjem inden for et givet tidspunkt. Personalet fortæller kun barnet når det skal gå.
f.eks. hvis barnet er selvbestemmer mellem 13-16 får de først at vide de skal gå kl. 16

4. Send hjem
Denne aftale benyttes, hvis jeres barn selv skal gå hjem

5. Gå hjem med
Denne aftale benyttes, hvis jeres barn skal gå med et andet barn hjem. Vi går altid efter den tid, det andet barn hentes/sendes og ikke efter dit barns sendetid

Skal jeres barn ikke i DUS og går hjem direkte efter skole, noteres barnet som fri.
Skal børnene sendes lige efter skole, oprettes der en send hjem aftale. Tiden sættes til slutningen af sidste lektion.

Hvis der er brug for, at give yderligere oplysninger i forhold til sendeaftale. Skrives dette som en bemærkning. Eksempelvis: starttidspunkt for gymnastik eller afgangstidspunkt for en bus.

Aftaler skal oprettes inden kl. 13:00. Vi sender som udgangspunkt når børnene har fri og efterfølgende hver halve time.

14:00

14:30

15:00

15:30

16:00

16:30

17:00

Vi sender selvfølgelig børn til fritidsaktiviteter udenfor de normale sendetidspunkter.

Man kan ringe til dussen, hvis man sidder fast i trafikken eller der er opstået en særlig situation.

Vi benytter også komme/gå modulet i ferier.

Ved spørgsmål kontaktes personalet

Mvh. Vadum DUS