DUS information

VELKOMMEN TIL DUS

-På Vadum Skole

Her kan I se og læse lidt om hverdagen når jeres barn går i DUS.

ÅBNINGSTIDER
Mandag-fredag kl. 6:15-17:00

Vi ønsker at tilbyde de bedste rammer for jeres børn, og det gøres bedst i samarbejde med jer forældre.

DAGENS GANG
Når jeres barn ankommer om morgenen, er det vigtigt at vi får sagt godmorgen til hinanden, så vi ved at jeres barn er kommet og I kan viderebringe, hvis der er en vigtig besked. Om eftermiddagen går vi altid ud minimum de første 30 min.

MORGENMAD

Der er mulighed for at spise medbragt morgenmad inden skoletid.
Vi opfordrer til en sund og god start på dagen, f.eks. med havregryn/cornflakes/grovbolle/rugbrød osv. så jeres barn har energi til at modtage læring. Vi tilbyder mælk i Dussen.

Ca. kl. 7:55 sendes børnene i klassen og skoledagen starter kl. 8:00

AKTIVITETER I DUSSEN

Hver eftermiddag er der tilbud om aktiviteter i Dussen. Det kan være alt fra spil, krea, hal, sportsplads osv.

Vi har fokus på, at det er børnenes fritid og vi tilbyder aktiviteter som fremmer fællesskabet børnene imellem og som udvikler dem til at være selvstændige børn, der tror på egne evner og som tager ansvar for og i fællesskabet.

EFTERMIDDAGSMAD

Børnene skal selv have eftermiddagsmad med. Børnene bliver omkring kl. 14 mindet om at de kan spise eftermiddagsmad. Vælger de at vente, grundet en god leg, er der altid plads til det.

SENDE AFTALER

Vi sender børn hjem og til legeaftaler. Vi sender hver halve time og bruger Aulas komme/gå modul.

BESKEDER TIL DUSSEN

Har I beskeder til Dussen omkring afhentning/sendetider/legeaftaler, så skriv dem i Komme/Gå modulet i Aula inden Dus-tid. Så er der størst chance for, at vi ser dem.

AFHENTNING

Det er MEGET vigtigt at jeres barn får sagt farvel til en voksen når de går hjem, ellers går vores tid med at lede efter børn, fremfor gode aktiviteter med dem som er i Dussen.

MEDBRAGT LEGETØJ

Børnene må medbringe legetøj hver fredag. Alt medbragt legetøj er på eget ansvar, og det samme gælder, når der byttes diverse kort mm.

MOBILTELEFONER

Mobiltelefonen skal ligge i skoletasken og kun findes frem, hvis det er aftalt med en voksen i Dussen.

SKIFTETØJ

Der er brug for skiftetøj efter årstiden og regntøj/gummistøvler i garderoben. Vi er ude hver dag og i al slags vejr. Dussen har ikke skiftetøj, som jeres barn kan låne.

SOLCREME

Vi forventer at jeres barn er smurt ind hjemmefra, men vi tilbyder at hjælpe jeres barn med yderligere solcreme når de kommer i Dussen. Vi har solcreme uden parfume

ARRANGEMENTER

I løbet af året vil der være arrangementer uden for skole/Dus-tid. Nogle er kun for børnene og andre henvender sig til hele familien.
Det kan være overnatning, grillfest osv.

“Kaffe på kanden”

Den sidste hverdag i måneden er der kaffe på kande. Her kan forældre få en kop kaffe og se de forskellige aktiviteter og muligheder der er i DUS.

DUS-TELEFONEN

Tlf. nr. 20704083

Vi opfordrer til, at der kun ringes til Dussen, hvis det er meget nødvendigt, da tiden med telefonen går fra tiden med jeres børn!

DEVICE DAG

Vi har devicedag den 1. fredag i måneden. Her må børnene spille på medbragte tablets eller deres Chromebook. Børnene må ikke bruge Youtube uden tilladelse fra en voksen.

Ferier

Man melder sit barn til i ferierne ved at svare på den ferieanmodning Dussen sender ud. I ferien sender vi efter aftaler i Aula.

Børn der kommer i ferien skal være afleveret inden kl. 10:00

Hal og bypark

Hver onsdag går vi i hallen eller byparken. Når man henter sit barn i hallen eller byparken, skal man huske at tjekke dem ud. Der er mulighed for det i hal og DUS. Vi er tilbage i DUS senest kl. 16

Fri for mobberi

Vadum DUS arbejder ud fra de fire værdier i Fri for mobberi. Værdierne er tolerance, respekt, omsorg og mod.